W marcu uczniowie wykorzystywali sprzęt pozyskany w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” w trakcie następujących zajęć i wydarzeń:
– Uroczyste pasowanie na czytelnika – dnia 3 marca 2023r. odbyło się uroczyste Pasowanie na Czytelnika. Uczniowie klasy I zostali zapoznani z regulaminem biblioteki szkolnej i zasadami korzystania z jej zasobów. Dzieci dowiedziały się, dlaczego należy czytać książki i jak o nie dbać. Następnie bezbłędnie, na szóstkę, zdali egzamin na Czytelnika. W nagrodę otrzymali pamiątkowe dyplomy, książki i zakładki. Złożyli uroczyste ślubowanie i zostali pasowani na czytelników. Potem podpisali swoje karty czytelników i wypożyczyli pierwsze książki ze szkolnej biblioteki. Podekscytowani pierwszoklasiści z radością zabrali się do czytania wypożyczonych książek. Mam nadzieję, że w przyszłości będą wzorowymi czytelnikami naszej biblioteki.
-Dnia 23 marca 2023r. na technice w klasach IV, V i VI ręcznie lutowaliśmy małe elementy drukarki. Wykorzystaliśmy lutownicę z #LaboratoriaPrzyszłości. Podczas zajęć kształtowaliśmy i rozwijaliśmy umiejętności manualne i techniczne. Zajęcia poprowadzone w oparciu o nowoczesny sprzęt pomagają w zdobywaniu umiejętności samodzielnego myślenia, pracy zespołowej, dobrej organizacji stanowiska pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
– Jak każdego roku wszyscy uczniowie i nauczyciele naszej szkoły z niecierpliwością oczekują nadejścia wiosny. Po tak długiej zimie, jesteśmy spragnieni wiosennego słońca i odrobiny ciepła. Czekając na jej przybycie uczniowie przystroili swoje klasy w kolorowe akcenty, dając tym samym znak, że „Wiosna puka do naszych drzwi”. Tym samym w naszej szkole pojawiły się pierwsze oznaki wiosny. Gdy nadszedł ten upragniony dzień, czyli Pierwszy Dzień Wiosny, w szkole zrobiło się wesoło, radośnie i kolorowo. Ten dzień uczciliśmy jak co roku Dniem Samorządności i kolorowym, wiosennym „Marszem Przeciwko Przemocy”. W tym dniu obchodzony jest też Światowy Dzień Osób z zespołem Downa, którego celem jest uświadomienie, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji. Każdy z nas również może w prosty sposób przyłączyć się do akcji promującej. Wystarczą do tego… kolorowe skarpetki. Akcja w szkole została poprzedzona apelem przybliżającymi wiedzę na temat osób z Zespołem Downa. Zdjęcia wykonano aparatem fotograficznym zakupionym w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”.
– 22.03.2023r. uczniowie klasy III brali udział w szkolnych eliminacjach konkursu recytatorskiego „Smerfik”. Jury konkursowe przyznało I miejsce Kalinie Baranowskiej za wiersz „Mole książkowe”, II miejsce Aleksandrowi Żałobce, który zaprezentował się w wierszu ”Jajko” oraz III miejsce Kyrylowi Ishkov za prezentację wiersza „Komputer zachorował”. Pozostali uczestnicy zostali wyróżnieni. Recytujący otrzymali drobne nagrody rzeczowe. Wszystkim serdecznie gratulujemy odwagi i pięknej recytacji:) Zdjęcia wykonano aparatem fotograficznym zakupionym w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”.
– Zabawy zimowe – zima nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Dzieciom to zupełnie nie przeszkadza. Lubią zimowe zabawy na śniegu. Uczniowie klasy 1,2,3 ulepili figury śnieżne. Liczył się pomysł i kreatywność, a tego dzieciom nie zabrakło. Zdjęcia wykonano aparatem fotograficznym z projektu „Laboratoria przyszłości”.
– Uczniowie klasy 8 odebrali swoją nagrodę za Szkolny Konkurs Geograficzny „Stolice Europy”. W ramach wygranej uczniowie udali się na wycieczkę do Kamiennej Góry, gdzie zwiedzili podziemia Arado oraz ścieżkę historyczną „Góra Parkowa”. Podczas wycieczki uczniowie zapoznali się z historią kamiennogórskich podziemi, które powstały podczas II Wojny Światowej. Zdjęcia zostały wykonane aparatem z programu Laboratoria Przyszłości.
– Klasa VIII na lekcji informatyki projektowała oraz drukowała przedmioty na drukarce 3D. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności dotyczące zarówno obsługi programu, tworzenia projektów, jak i obsługi drukarki. Na zajęciach wykorzystano sprzęt pozyskany w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”.
– W marcu uczniowe klasy 6 dowiedzieli się jaki sprzęt potrzebny jest do lutowania oraz jak przygotować przestrzeń przed rozpoczęciem zajęć. W trakcie lekcji wykorzystano sprzęt pozyskany z rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
– Uczniowie klasy V zostali zapoznani z instrukcją użytkowania drukarki 3 D, która stanowi sprzęt szkolny, uzyskany z programu rządowego Laboratoria Przyszłości.
– Wykonywanie ozdób na Dzień Babci i Dziadka przy pomocy lutownicy z programu rządowego Laboratoria Przyszłości.
#Laboratoria Przyszłości #Laboratoria Przyszlosci